┬ę COPYRIGHT 2015

by Ahmet TURKOGLU

Sor TurkoÔÇÖya.. Tayland ­čç╣­čçş

1- Ne i┼čimiz var oralarda ?

Deniz, kum, g├╝ne┼č.. Tropik adalar.. Thai yemekleri.. Masaj.. Her b├╝t├žeye uygun hoteller.. Kolay ula┼č─▒m.. Kolay ileti┼čim.. Partiler.. ├ç─▒lg─▒n partiler.. Budizm.. Tap─▒naklar.. AsyaÔÇÖn─▒n turizm cenneti Tayland.. Her ne kadar s├╝per turistik olsa da, tamamen farkl─▒ bir deneyim ya┼čamak da elinizde.. Her k├Â┼česini, farkl─▒ tarzlarda gezmek m├╝mk├╝n..

2- Uzak de─čil mi ya oras─▒ nas─▒ gidicez ?

AsyaÔÇÖn─▒n en yak─▒n ├╝lkesi diyebiliriz.. BangkokÔÇÖa hemen her yerden do─črudan u├žabilirsin..

3- Baharda m─▒ gidelim g├╝zde mi ?

Her mevsim gidilir.. ├ťlke geneli tropik oldu─ču i├žin sorun yok.. Her zaman 30C civar─▒.. Tek dert ya─čmurlar.. B├Âlgeye g├Âre de─či┼čse de yaz aylar─▒nda ya─čmur daha yo─čun.. Kuzey b├Âlgelerde da─člar k─▒┼č aylar─▒nda gece 15CÔÇÖye kadar d├╝┼čebilir.. O kadar s─▒caktan sonra g├╝zel bir serinlik..

4- Beni al─▒rlar m─▒ bu ├╝lkeye ?

TaylandÔÇÖa havayolu ile giri┼č yapt─▒─č─▒n─▒zda 30g├╝n vizesiz dola┼č─▒m m├╝hr├╝ yiyorsun.. Tabi bu her zaman ├žok kolay olmuyor.. T├╝rkiyeÔÇÖnin i├žinde bulundu─ču siyasi ├žalkant─▒lar, askeri ├ž─▒kmazlar, b├Âlgesel sorunlar, pasaportun ile pe┼činden geliyor.. Belkide d├╝nyan─▒n bu en turistik ├╝lkesinde, 5-10 dakikal─▒─č─▒na da olsa sorguya ├žekilebiliyorsun.. D├Ân├╝┼č bileti, hotel konaklamas─▒, gezi finansman─▒ gibi konularda gelecek sorulara haz─▒rl─▒kl─▒ ol..

T├╝rk Vatanda┼člar─▒n─▒n Vize ┼×artlar─▒..

5- Ne kadar zaman ay─▒ray─▒m ?

Bu soru Tayland i├žin pek cevaplanabilen bir soru de─čil.. ├ťlkenin belli ba┼čl─▒ turistik yerlerini gezmek istiyorsan, 1 ay yeterli gibi.. Tabi ┼čahsen ben b├Âyle bir┼čey tavsiyede bulunmam.. Ama pek zaman─▒m yok ve cidden tatil istiyorum diyorsan, BangkokÔÇÖu gezer ├╝zerine g├╝neyinde mis gibi adalarda deniz kum g├╝ne┼č yapar.. Partilere ortamlara akar.. E─člencenin dibine vurabilirsin.. 2-3 haftada ko┼čtur ko┼čtur hepsi m├╝mk├╝n.. Daha fazla Thai k├╝lt├╝r├╝, budizm, da─člar, yerli halk, hippi kasabalar, dal─▒┼č, kaya t─▒rman─▒┼č─▒.. Zevkini ├ž─▒kara ├ž─▒kara Tayland diyorsan.. 6-7 hafta rahat rahat tak─▒l─▒rs─▒nÔÇŽ

6- Yol bilmem iz bilmem, nerelere gideyim ?

BangkokÔÇÖtan girersin.. 1 hafta bu ┼čehirde gece e─člence, g├╝nd├╝z k├╝lt├╝r.. Art─▒k yeter ka├žmak istiyorum diyene kadar kal─▒rs─▒n.. Sonra karar senin.. Kuzeyde da─člar ve yerli halk ile daha fazla k├╝lt├╝r.. G├╝neyde adalar, parti, deniz, kum, g├╝ne┼č..

7- Ba┼čka ba┼čka nerelere gideyim ?

Tayland turizmin kayma─č─▒n─▒ y─▒llard─▒r yiyen bir ├╝lke oldu─ču i├žin art─▒k ├Âyle pek gizli sakl─▒ yer kalmam─▒┼č..

8- Ben yapamad─▒m sen yap ko├žum dedi─čin ┼čeyler ?

Full Moon Party.. ─░lk u─črad─▒─č─▒mda kuzeyini gezdin ve g├╝neydeki adalara daha sonra gider, party ├ž─▒lg─▒nl─▒─č─▒n─▒ deneyimlerim dedim ama ikinci giri┼čim, kral─▒n ├Âl├╝m├╝ne denk geldi ve t├╝m partiler iptal oldu.. K─▒smet art─▒k ba┼čka zamana.. Ha bunu party manya─č─▒ biri olarak s├Âylemiyorum, d├╝nyan─▒n en ├ž─▒lg─▒n partilerinden biri oldu─ču i├žin gidip g├Ârmek gerekir diye d├╝┼č├╝n├╝yorum.. Yoksa ne i┼čim olur 1000 tane sarho┼čun aras─▒nda..

9- A├ž kalmay─▒z di mi oralarda ?

Thai mutfa─č─▒ g├╝zeldir.. Kuzeyde daha ac─▒, g├╝neyde daha ya─čl─▒..

10- Abi alemlere akar m─▒y─▒z?

Alemler TaylandÔÇÖtan sorulur ko├žum.. Her t├╝rl├╝ alemlere karas─▒n.. Her kafaya g├Âre mekan, k├Ây, kasaba, ┼čehir var.. Sen yeterki ne istedi─čini bil.. 1000lerce ki┼či ile ├ž─▒lg─▒nlar gibi e─členmek de m├╝mk├╝n, 3-5ki┼či ile dere boyunda dumanl─▒ kafa ile felsefe yapmakta..

11- Manitayla m─▒ gidelim, tek mi ?

­čÖé Tek git.. ­čÖé

12- Var m─▒ ┼č├Âyle sahil kasabas─▒, g├Âl kenar─▒, orman i├ži, kafa dinlemelik, g├╝n bat─▒m─▒ izlemelik ├Âzel yerler ?

KuzeyÔÇÖde Pai.. Y─▒llard─▒r me┼čhur bir hippi kasabas─▒.. Ger├ži eski hippili─či kalmam─▒┼č ama hala sesiz sakin bir kasaba..

G├╝neyÔÇÖde Krabi ve civar─▒..

13- Ken yu sipik t├╝rki┼č ?

Hepsi konu┼čuyor s─▒k─▒nt─▒ yok..

14- Telsim ├žekiyo mu oralarda ?

Hostel ve restoranlar─▒n hemen hepsinde wifi var.. Simkart pek gerekli de─čil..

15- G├╝venli─čim ne olacak ?

Valla dikkat edeceksin.. Turisti ├žok onlan yerin doland─▒r─▒c─▒s─▒ da ├žok olur.. Gece alemleri fena.. Hangover fimleri Tayland ├Âzeti gibi.. Alkol fazla ka├žt─▒ m─▒ ne olaca─č─▒ belli olmaz.. Aman dikkat..

16- Para-Pul i┼čini nas─▒l yapal─▒m ?

ATM heryerde.. Ger├ži d├Âviz b├╝rosu da heryerde.. K─▒sa s├╝reli tatil i├žin USD ile gitmek daha mant─▒kl─▒ olabilir.. Nitekim, Tayland ATMÔÇÖleri k├╝├ž├╝msenmeyecek tutarda komisyon kesiyor..

17- ─░nsanlar─▒ beni sever mi abi ?

Turistik yerlerde ├žakal ├žok ama insanlar─▒ yinede ┼čeker.. ├ľzellikle kuzeyde daha bir s─▒cakkanl─▒lar.. G├╝neyÔÇÖde tatil modu daha fazla oldu─ču i├žin biraz yava┼č insanlar..

18- Ka├ž para laz─▒m onu s├Âyle bi ?

Tayland adam─▒ vezir de eder, rezil de.. Her┼čey sana ba─čl─▒.. ├çok ├žok ucuza getirmek de m├╝mk├╝n.. ├çe┼čitli durlar, dal─▒┼č, t─▒rman─▒┼č gibi atraksiyonlar ile orta seviyeleri bulmak da.. Ortaya kar─▒┼č─▒k, s─▒rt├žantal─▒ kafas─▒ ile 3-4 hafta tak─▒lacaksan 25$ g├╝nl├╝k yeterli.. S├╝reyi uzatt─▒k├ža ortalaman d├╝┼čecektir..

19- Ne yapay─▒m yani m├╝d├╝r ?

Valla uzun k─▒sa farketmez.. TaylandÔÇÖa her zaman gidilir.. Yeterki b├╝t├žeyi denkle.. S├╝per l├╝ks bir tatil de yap─▒l─▒r, bir adada deniz kum g├╝ne┼č haftalarca kafa da dinlenir..

20- Abi tamam gidicez de, daha ba┼čka, daha farkl─▒, b├Âyle en de─či┼čik ne var orada?

Senin kafan─▒ kurcayalan ┼ču ├Âzel ┼čeyi bana bi mesaj at.. Ben eklerim buraya.. Hadi kal sa─čl─▒cakla..

Di─čer ├ťlkeler, Di─čer Cevaplar

 

Benzer Yaz─▒lar;



Yorum yap─▒n